عوامل موثر بر قیمت فرش ماشینی

يکشنبه 5 اسفند 1397
12:39
علیرضا

فرش های ماشینی دارای سایزبندی های ۶متری ۹متری ،۱۲ متری و همچنین در اندازه سفارشی با توجه به سفارش مشتری قابل اجرا میباشد .هر چه فرش دارای اندازه بیشتری باشد دارای قیمتی بالاتر نیز خواهد بود و از بین فرش های گفته شده ابتدا فرش سفارشی و بعد از آن فرش ۱۲ متری ماشینی دارای قیمتی بالاتری است. قیمت فرش ماشینی شش متری را نیز با توجه به فرش ۱۲ متری می توان تعیین کرد که قیمت فرش ۶ متری تقریبا نصف قیمت فرش ۱۲ متری می باشد این موضوع برای قیمت فرش ماشینی ۹ متری صدق نمی کند و قیمت این فرش حدودی بین فرش ۶ متری و فرش ۱۲ متری می باشد که علت وجود نداشتن قیمت حدودی آن نسبت به فرش شش متری و فرش دوازده متری ، بافته شدن پنجاه سانتی متر برزنت در کنار فرش ماشینی نه متری می باشد ، بافته شدن برزنت بر روی فرش ۹ متری نیز به این علت است که برای بافت فرش ماشینی ۹ متری از دستگاه بافتی استفاده میشود که ۳ متری می باشد و بعد از بافته شدن فرش عرض آن ۲.۵ متر خواهد بود که برای کامل شدن عرض فرش جهت ۹ متری شدن آن نیاز به نیم متر دیگر خواهد بود که با بافت برزنت در کناره فرش صورت میگیرد.

مهم ترین عوامل تاثیر گذار در قیمت فرش

*طرح و نوع طراحی فرش

*نوع چله

*محل بافت و منطقه بافت شده

*اصالت و ظریف بودن فرش

*کیفیت مواد به کار رفته

*رجشمار فرش

*تناسب پالت رنگها

*سلیقه وبه روز بودن طرح ها

*ابعاد فرش

*جنس مورد نظر پسند بازار فروش باشد

تعادل در عرضه وتقاضا

فرش به علت هویت هنری و فرهنگی خود و از جهت این که یک کار هنری برجسته است , به هیچ عنوان نمیتوان برای آن ارزش و قیمت مشخص و ثابتی تعیین کرد زیرا یک هنری است که ارزش گذاری آن بی انتهاست.

تاثیر جنس نخ بر روی قیمت فرش ماشینی

برای بافت فرش های ماشینی از نخ های مختلفی استفاده میکنند که از جمله این نخ ها نخ آکریلیک هیت ست ، نخ پلی استر ، نخ آکریلیک و همچنین نخ bcf می باشد که نوع و جنس نخ تاثیر به سزایی بر روی قیمت فرش ماشینی دارد . از با کیفیت ترین نخ های استفاده شده برای فرش های ماشینی ، نخ آکریلیک هیت ست می باشد که این نخ به خاطر کیفیت بالایی که برخوردار می باشد نسبتا دارای قیمت بالاتری نیز می باشد.

تاثیر تعداد رنگ در قیمت فرش ماشینی

از عوامل دیگر تاثیر گذار قیمت فرش ، تعداد رنگ می باشد که فرش های عرضه شده ماشینی معمولا با تعداد رنگ ۸ ، ۱۰ و ۱۲ می باشد هر چه تعداد رنگ بالاتر باشد فرش زیباتر و قیمت آن فرش نیز بالاتر خواهد بود.

ازجمله موارد دیگری که در قیمت فرش تاثیر دارد تراکم و بافت فرش است امروزه با توجه به رشد تکنولوژی بافت فرش و پیشرفت دستگه های بافت ما شاهد افزایش میزان تراکم بافتها هستیم ..این میزان تراکم زیبایی خاصی را برای فرش به ارمغان می آورد و میتواند در قیمت آن هم تاثییر بگذارد.


[ بازدید : 58 ] [ امتیاز : 3 ] [ نظر شما :
]
نام :
ایمیل :
آدرس وب سایت :
متن :
:) :( ;) :D ;)) :X :? :P :* =(( :O @};- :B /:) =D> :S
کد امنیتی : ریست تصویر
تمامی حقوق این وب سایت متعلق به دانشنامه فرش است. || طراح قالب avazak.ir
ساخت وبلاگ تالار اسپیس فریم اجاره اسپیس خرید آنتی ویروس نمای چوبی ترموود فنلاندی روف گاردن باغ تالار عروسی فلاورباکس گلچین کلاه کاسکت تجهیزات نمازخانه مجله مثبت زندگی سبد پلاستیکی خرید وسایل شهربازی تولید کننده دیگ بخار تجهیزات آشپزخانه صنعتی پارچه برزنت مجله زندگی بهتر تعمیر ماشین شارژی نوار خطر خرید نایلون حبابدار نایلون حبابدار خرید استند فلزی خرید نظم دهنده لباس خرید بک لینک خرید آنتی ویروس
بستن تبلیغات [X]